نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

حقارت دنیاوعظمت آخرت


...

چه زود دیرمیشود!...این جملات را همه مامیشنویم و خودمان هم بکار میبریم اما ظاهرا عمق ماجرا هنوز باورمان نشده است و الا این قدر گرفتار ودرگیر و غصه دار دنیا نبودیم!

نمیشود چیزی برای آدمی مهم نباشد ولی تمام دغدشه همان باشد و شب وروز بخاطر آن نگران باشد!! قصه ما آدمها خیلی عجیب است.ازطرفی بزبان میگوییم دنیا گذراست و ارزش ندارد و..واز طرفی هم اگر ریشه یابی کنیم همه ناراحتیهای شبانه روز ما مربوط به همین امر بی ارزش است!  پس معلوم میشود که آنقدرها هم بی ارزش نبوده است!

اما قرآن که حقایق حتمی عالم را بما گوشزد میکند بارها بصورت شفاف گفته است که ارزش اصلی مربوط به آخرت است نه دنیا و آدمی را از دل بستن بدنیا و غصه خوردن برای آن بازداشته است...

آری اگر بفهمیم که واقعا زندگی پس از مرگ ابدی است! وبفهمیم که عمرما در دنیا چه کوتاه است ...اگر واقعا درک کنیم...حاضرنخواهیم بود سرسوزنی بخاطر دنیا خودرا معطل کنیم!

@namazesobh

نظرات 1 + ارسال نظر
من یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 07:21 ق.ظ

واقعا همینطوره...
ولی اینکه انسان توی این دنیا انگار خوابه و تازه شاید با یه تلنگرایی نیمه بیدار بشه و آخرت که کاملا بیداره؛ انگار یجورایی دست خودش نیست و کلا طبیعتش اینطوره....پس نباید هم زیاد سرزنش بشه بخاطرش...نظر شما چیه؟

سلام.البته درسته که پایگاه طبیعی تو وجودش داره این غفلت...ولی خب از اونطرفش هم هست.اخرت هم تو وجودش پایگاه داره...پس خیلی هم حق بجانب نیس...بهرحال کافیه سرکش نباشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد