نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

آیات الهی در همه جا


خداوند نظام عالم را نظامی نشانه ای قرارداده است یعنی همه اجزای عالم خلقت چه در بیرون از وجود ما که  عالم آفاق نامیده میشود وچه درون وجودمان که عالم انفس است  در همه این عوالم لحظه بلحظه با آیات و نشانه های حق روبرو هستیم! اما ...اما مشکل اصلی در گیرنده های ماست که بسیاری از اوقات بدلیل اینکه تنظیمش بهم خورده! امواج و نشانه ها را بدرستی دریافت نمیکند و گاه هم اصلا هیچ سیگنالی در دریافت کننده خودش ندارد!!

نتیجه این میشود که بیشتر در توهمات دنیوی خودش غرق میشود و بتدریج کلا از عوالم اصلی وجود بیگانه میگردد!....خداوند درسراسر قرآن بر این نظام نشانه ای تاکید دارد و اینکه همه حوادث اطراف مامیتواند حاوی پیامی از سوی حق برای ماباشد بشرط اینکه ماباور کنیم که خدای حکیمی پشت صحنه همه این حوادث است و هم او این پیامها را برای ما ارسال میکند!

گاه یک اتفاق! یک جمله ای که دوستی بما میگوید  یک صحنه ای که میبینیم   سخنی که میشنویم  همه وهمه میتواند اینچنین نقشی در زندگی ما داشته باشد! پس هیچ چیزی را کوچک نشمریم و دیدی عبرت بین نسبت بهمه امور پیدا کنیم....

امروز سالروز  وفات حضرت معصومه س است ...باتسلیت این مناسبت از آن کریمه اهلبیت برای یاری در مسیرحق استمداد میطلبیم....یافاطمه اشفعی لنافی الجنه!

@namazesobh

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد