نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

خدابرایم کافی است!


درمناجات راغبین میخوانیم

اذا توکل علیه احسبه و کفاه

وقتی بنده توکل براو میکند او برایش بسنده است و کفایتش میکند...

مشکل وقتی پیش می آید که آدمی میخواهد با توهم استقلال حرکت کند.آنوقت است که با سوالات گوناگون روبرو میشود..اما وقتی جایگاه خودش را دریافت و باین معرفت رسید که در همه حرکات و سکناتش با حول و قوه او حرکت میکند دیگر سوالی باقی نمیماند.آنوقت است که باهمه وجودش در می یابد که خدا برایش کافی است! وبلکه فقط خدا برایش کافی است ...اصلا مگر جز او قدرتی است که بخواهد از او کمک بگیرد؟

ووقتی با خدا روبرو میشوی همه مشکلاتت بیکباره حل میشود چون از همه جهت او تورا حمایت کافی میکند.نه نگران این هستی که چیزی از دید او مخفی بماند! نه این دلهره را داری که شاید نتواند کاری انجام دهد و از همه مهمتر ابن اطمینان را داری که خودش همیشه بهترین گزینه را بنفعت انتخاب میکند....و چنین وکیلی چگونه کافی نباشد؟...وکیلی که همه اشتباهات تو را هم میپوشاند و ذره ای هم به روی تو نمی آورد!...وکیلی که برای انجام کارش از تو هیچ چیز نمیخواهد بلکه برعکس بخاطر این توکل ...بتو پاداش هم میدهد!

پس کافی است تنها باین شناخت دسترسی پیدا کنیم که در نتیجه این شناخت به ضعف و ناتوانی خود پی برده و تمام توجه ما معطوف به اوشود....که هم او برای ما کافی است!

@namazesobh

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد