نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

پروژه عبور!


شگفتیهای خلقت خدا آنقدر زیاد است که نمیتوان در مقابلش سر بسجده نگذاشت.یکی از این شگفتی ها همین ماجرای عبور آدمی از همه دلبستگیهای دنیوی و بازگشت به خود اوست!

انسانی که وجودی دارد بشدت مستعد و آماده برای وابسته شدن به تعلقات رنگارنگ و جذاب زندگی دنیوی....می باید همه این دلبستگیها را رها کند و بسوی او برگردد!

سختی کار را هرکسی بنحوی در زندگی اش تجربه میکند.یکی دلبسته پول میشود وجداشدن از آن برایش وحشتناک است دیگری دلبسته جاه و مقام و میز است و سونی دلش را به معشوق دیگری داده که جداشدن از او برایش مساوی مرگ است!

اما همه اینها باید از همه این ها رها شوند!

و جالب اینجاست که همه تجربه های جذاب و زیبای زندگی و تجربه های ناب هستی در همین جداشدنها نهفته است یعنی دقیقا همان جایی که برایت سخت است!

و اگر معرفت کافی نداشته باشی و ندانی که چه سود عظیمی و خیر کثیری در پشت این جدایی نهفته است ممکن است خدای نکرده به خدای مهربانت سوء ظن پیدا کنی!و حال  اینکه همه اینها برای نجات خود توست!همه این جراحی ها برای اینست که حیاتت از دست نرود...اگر بدانی که در پشت این پوژه زیبای عبور از همه چیز و همه کس و...چه دریای بزرگی از آرامش و شوق و شادی و شعف پایدار نهفته است لحظه ای در این تصمیم درنگ نمیکنی و ب شجاعت تمام پا در وادی حذف همه غیریت ها میگذاری و همه اسماعیل ها را پیش پای محبوبت قربانی میکنی و با خودت این کلام را زمزمه میکنی که

لن تنالوالبر حتی تنفقوا مما تحبون..

پرواز کن پرواز کن...

پرهای خود را بازکن...

یک بار دیگر در رهش ...

این نغمه را آغاز کن....

مولا بسویت آمدم...

آغوش خود را باز کن....

(سروده شهید عارف دکتر سید احمد رحیمی(

@namazesobh

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد