نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

دست نوشته ای از شهید شهاب

یاشهید

در سه سال گذشته در ایام شهادت برادرم دست نوشته منتشر نشده ای را از ایشان در اینجا منتشر میکردم.امسال این امر کمی بتاخیر افتاد تااینکه امروز یعنی روز شهادت فاطمه زهرا سلام ا..علیها این توفیق حاصل شد تا بار دیگر کلماتی تامل برانگیز از ان عزیز را در اینجا بیاورم.انشاا..خداوند توفیق رهروی راه ان عزیزان را بما عنایت بفرماید.

این نوشته مربوط به رمضان 64 و تقریبا 5 ماه قبل از شهادت ایشان است....

====================================================

بنام خدا

الم یان للذین امنوا ان تخشع قلوبهم لذکرا...

راستی خطاب این ایه به کیست؟

آیا لازم نیست هیچوقت به فکر بیفتیم که بالاخره ما هم که به ظاهر مومن هستیم ..پس این خشوع لذکرا..کجاست  که اصلا نمیفهمیم یعنی چه؟ چه رسد به اینکه اهلش باشیم!

اصلا ذکرا..چیست؟چطور قلب ما هیچوقت نمی تواند غیر را براند و به او بپیوندد؟ و اگر ذکرا..میداشت که مضطرب نبود.

فضیل چه کرد که این آیه او را دگرگون کرد؟او که دزد بود و به قصد دزدی آمده بود آیه برای او ذکر شد اما ما که به ظاهر مومنیم در مقابل این آیه بی تفاوتیم!!.......

.......................................

قرآن را باز کردم این آیه آمد..

قل هل ننباکم بالاخسرین اعمالا الذین ضل سغیهم فی الحیوه الدنیا و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا...

گویا تامل و بازنگری خیلی دقیقی لازم است.لذا نوشتن را بس میکنم چرا که دارد پرده از روی نیتهایی کنار میرود که نوشتن آن صلاح نیست و باید با خود و نفس خویش و درون خویش زمزمه کرد و توبه نمود........والسلام

نظرات 5 + ارسال نظر
میر جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام اقای دکتر ارادت دا ریم خدا توفیق بده کردا رمون طوری باشه که شرمنده شهدانباشیم و انشاله شما هم با اخوی بزرگوارتون محشور بشید.الحقیر امیر عیدی

سلام بر امیراقای عزیز
خیلی خوشحال شدم امیراقا..
یاد قدیما کردیم...
باز هم تشریف بیارین...

ربیعی پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:14 ب.ظ

سلام استاد.امیدوارم خوب باشین.اما سایتتون گاهی اوقات خرابه و نظرات رو ثبت نمیکنه.خیلی خوبه که دوباره یه صفحه از خاطرات شهید بزرگوار رو برامون نوشتید.انشاالله یه تلنگری باشه برامون

سلام برشما
عجب...وا..از اونش من خبر ندارم!..یعنی دست من نیست..بهرحال اگه باسختی روبرو میشین ببخشید..خیلی خوشحال شدم مثل همیشه..
سال خوبی در پیش داشته باشید

م.ش پنج‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:47 ب.ظ http://14masoom-1436.blogfa.com/

سلام استاد د عوتید به وبلاگ جد ید م.....

سلام برشما
ممنونم

بنده خدا پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام چند وقته مضطرب بودم تا حدی که شبا فکر میکنم نفسم داره بند مییاد این حرفتون آرومم کرد دعا کنید برای همه شما که دلتون مث آیینه صافه...

سلام برشما
خداروشکر...
انشاا...خداوند همه دلها رو با نور خودش نورانی و ارام بگرداند.

مهسا جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام...مطالب اموزنده ای داره وبلاگتون....فکر میکنم شما از اساتید دانشگاه بیرجند هستین؟
یه سوال برام پیش اومده ...من یه زمانی میخواستم یه خانومو محترمانه به حجاب دعوت کنم خیلی تند باهام حرف زد و گفت شما باحجابا دست از غرورتون بردارین به ما کاری نداشته باشین!!وقتی اون خانوم این حرفو زد من تصور کردم که احتمالا ایشون با یه خانوم باحجاب برخورد داشته که مغرور بوده و این تصور براش بوجود اومده که همه ی خانم های محجبه مغرورن...به نظرتون اون فرد (باحجاب و مغرور)که باعث ایجاد این ذهنیت در این خانوم شده مقصره؟
یا به طور کلی اگه من نوعی با رفتارم باعث این بشم که فردی حجاب(یا اسلام) رو نپذیره ایا من مقصر نیستم؟!
تشکر

سلام
بله اگر کسی با رفتار مغرورانه خودش موجب بدبینی فردی به دین بشه حتما مقصر هست. بالاخره اثار کار به فاعل ارتباط داره..منتهی از اینطرف هم گاهی برخی این رفتارها را بهانه میکنن...اینهم اشتباهه...
متاسفانه مساله حجاب در میان ما خیلی لوث شده...هم مدافعین گاهی دفاع خوبی ندارند و هم مخافان گاهی از انصاف دور میافتند..
بهرحال کسی که رفتارش نماد دین محسوب میشود باید دوبرابر مراقب خودش و اثار رفتارش باشد..
ممنون از لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد