نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

بعثتی از درون

یا مبشر

خجسته روز مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدص است.روزی که بیقین بزرگترین عید بشریت است.این روز بزرگ بر همگان مبارک باد.

باخود میاندیشیدم که کدام فراز یا کدام سخن یا سیره حضرتش برای ما امروز اهمیت بیشتری دارد.دیدم همان جمله معروف بیشتر جلب نظر میکند..انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق!

سالهاست فاصله خود و پیام رسول را بخوبی احساس میکنیم...و می بینیم که چگونه پیام رسول ما را دیگران عملی کرده اند اما خودما بهره کمتری برده ایم.می بینیم چگونه جملاتی که رسول اسلام قرنهاست بر زبان جاری فرموده بازتولید شده و بعنوان محصولاتی جدید از سوی دیگران به ما عرضه میشود!می بینیم همه خصلتهایی که رسول ما در آن سرآمد بوده در جامعه کمرنگ شده و روبزوال نهاده است!در اینجا در صدد ریشه یابی این ماجرا نیستیم که بحثی است دورودراز و ابعاد پیچیده مختلفی دارد..تنها میخواهم نتیجه ای اخلاقی برای خود ما بهمراه داشته باشد چرا که قرآن فرموده است اولا مواظب خود باشید..قوا انفسکم و اهلیکم نارا..و بدانید که اگر شما هدایت شدید گمراهی دیگران بشما زیانی نمیرساند..لایضرکم من ضل اذا اهتدیتم..پس جدای از مباحثی که در مورد کلیت جامعه اسلامی مطرح است هریک از ما بوظایف فردی خود نیز باید قیام کنیم ..قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی!

و این قیام بوظایف فرد...محتاج بعثتی است از درون..نیازمند برانگیختگی  درونی است..که اگر این بعثت در درون جان ما تحقق یابد و پای در راه توحید بگذاریم ..نجات و هدایت حتمی است .وهیچ گزندی از هیچ سو نمیتواند مارا تهدید کند...

ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ان لاتخافوا و لاتحزنوا...!

اما مادام که این بعثت درون حاصل نشود همچنان باید منتظر باشیم که تحت تاثیر عوامل بیرونی بوده و دچار انفعالات شدید گردیم...اگر میخواهیم از این انفعالات و تاثرات بیرونی رها شویم باید نفس و روح ما از درون خویش برانگیخته شود! در ان صورت افعال خیر از سوی نفس جاری میشود بدون اینکه محتاج بازخوردهای بیرونی باشد.. و به تعبیر برخی بزرگان با کنش بی خواهش روبرو میشویم...که شاید خود تجلی یکی از اسمای الهی باشد..

از خدای بزرگ مسالت میکنیم در این روز بعثت رسول گرامیش..بعثتی درونی در جان و روح ما ایجاد بفرماید..

نظرات 30 + ارسال نظر
ریحانه دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:46 ق.ظ http://www.theosophist2.blogfa.com

اگر بر جای من غیری گزیند دوست حاکم اوست...حرامم باد اگر من جان به جای دوست بگزینم..

سلام ،عیدتون شاد و سرشار از لبخند....

........
خدایا !بعثتی درونی در جان و روح ما ایجاد بفرماید..

آمین

سلام
این عید بر شما هم مبارک..
ممنون از حضور شما
موفق باشید

نازنین دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ی ما را انیس و مونس شد
بابت پست قشنگ تون ممنون... ایشا... تو این عید قشنگ وزیبا، بعثت درونی ، روح و جانمونم آروم و زیبا کنه...
عیدتونم مبارک...

انشاا.. که همینطور باشه..
لطف خداوند همیشه بوده و هست
و امید ما هم بهمینه
ممنون از حضورتون
عید بر شما هم مبارک

شاگرد کوچک شما فاطمه فنودی دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:03 ب.ظ http://pang-pang.blogfa.com/

عیدتون مبارک استاد
من با تمام وجودم نیاز به بعثت درونی دارم با تمام وجودم
یه سر از وبلاگم می زنید....

این عید خجسته..بر شما مبارک
انشاا.. که همه انچه از خداوند میخواین نصیبتون بشه
انشاا...
ممنون از لطف شما

مقصودی مود دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:41 ب.ظ

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله اموز صد مدرس شد.
سلام. عید بر شما و خانواده ی نماز صبح مبارک.
سخنان شما و این عید بزرگ مرا به یاد سخنان دکتر دینانی در تفسیر بیت بالا انداخت. و ایشان هم اشاره ای به بعثت درونی داشتند و بلکه در همه برنامه ها اشاره ای به بعثت در درون دارند چرا که شاید بهترین و مهمترین تحول در زندگی است . اگر درون خود را از هر گونه زشتی و ناراستی بزداییم بیرون ما نیز آراسته خواهد بود
خداوند این توفیق را به همه ما بدهد تا درون خویش را پالایش کنیم.

سلام برشما
انشاا...که این عید بزرگ بر همگان مبارک باشد
تعبیر شما برایم جالب بود.خانواده نماز صبح !
بله..همه تحولات ادمی از درونش اغاز میشود..و چه میدانیم که در اندرون ما چه گنجهایی نهفته است..که بدست ولی خدا این دفائن استخراج میگردد
خدا کند که چنین شود..
ممنون از حضورتان
موید باشید

سهبا دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:16 ب.ظ

سلام بزرگوار . روزتان بخیر . عیدتان مبارک . امروز برای عزیزان , تفالی به حافظ یا سعدی زدم , به عنوان هدیه روز عید . این هم سهم شما از این روز خجسته :

من ترک عشق شاهد و ساغر نمی کنم
صد بار توبه کردم و دیگر نمی کنم
باغ بهشت و سایه طوبی و قصر حور
با خاک کوی دوست برابر نمیکنم
تلقین و درس اهل نظر یک اشارت است
گفتم کنایتی و مکرر نمی کنم
ناصح به طعن گفت که رو ترک عشق کن
محتاج جنگ نیست برادر , نمی کنم
این تقوی ام تمام که با شاهدان شهر
ناز و کرشمه بر سر منبر نمی کنم
حافظ جناب پیر مغان جای دولت است
من ترک خاک بوسی این در نمی کنم

سلام بر شما و عید شما هم مبارک
چه عیدی خوبی به ما دادید. دستتون درد نکنه..
خوشحالمون کردید..انشاا.. خداوند شما را شادمان سازد
ممنون از لطف شما

محب شهدا دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:41 ب.ظ http://nejat-yafeth.blogsky.com

سلام بزگوار.اوقات خوش.
عیدتان مبارک.نگاهتان زیباست.کاش حالمان همانی بشودکه رویای ماوشماست.
نسئل الله منازل الشهدا

سلام بر شما
عید شما هم مبارک
خیلی خوش امدید..
رزقنا الله لنا و لکم انشاا..
ممنون از حضورتان

مریم دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

خدایا بی پناهم،
ز تو جز تو نخواهم
اگر عشقت گناهست
ببین غرق گناهم ..

دو دست دعا فرا برده‌ام بسوی آسمانها
که تا پر کشم به باغ غمت رها در کهکشانها

چو نیلوفر عاشقانه چونان می‌پیچم به پای تو
که سر تا پا بشکفد گل ز هر بندم در هوای تو

بدست یاری اگر که نگیری تو دست دلم را دگر که بگیرد ؟!
به آه و زاری اگر نپذیری شکست دلم را دگر که پذیرد ؟!

سلام بر مهربانترین استادم که بالاخره بعد از 13 روز دلهای ما را به نوشته های قشنگش منور کرد

خدایا عاشقان را با غم عشق آشنا کن
زغمهای دگر غیر از غم عشقت رهاکن
توخود گفتی که در قلب شکسته خانه داری
شکسته قلب من جانا بعهد خود وفا کن
خدایا بی پناهم
زتوجز تو نخواهم........
.........................
سلام بر شما
چه اشعار زیبایی را انتخاب کردید
انصافا هم این ابیات بسیار دلنشین است..و هم اجرای اقای افتخاری خیلی زیباست....
از خدای بزرگ میخواهم که بحق پیامبر رحمتش دستگیر همه ماباشد..
ممنونم از اظهار محبتهای شما
سربلند باشید

سلام... سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام استاد. عیدتون مبارک
مطلبتون خیلی جالب بود.خدایا یاریمان کن یک لحظه از حضورت غافل نشیم.................... التماس خیلی دعا

سلام بر شما
ممنونم از نگاه خوب شما
وممنون از حضورتون
من هم ملتمس دعای خیرتان هستم

صدف سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ب.ظ http://setareshab12.blogfa.com

سلام استاد گرامی
خداقوت. این مطلب شما منو یاد حدیثی از امام علی (علیه السلام ) انداخت که امام می فرمایند: مبادا دشمنان در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند. و ما می بینیم که اکنون ما در حال درجا زدن و یا شاید هم درحال پسرفت می باشیم.
خدایا ما را جزو سابقون قرار داده. نه جزو در راه ماندگان.
آمین

سلام بر شما
چه خوب شد اومدین...اینقدر فاصله افتاده بود که...
حقیقتش حضور شماست که مشوق ادامه کاره..
چون انگیزه اصلی هم مربوط به همین نماز صبح بوده و الا هم دلم میخواد محلی برای ارتباط حول همون نماز صبح باشه..مثلا امروز باخودم فکر میکردم که خوبه بچه هایی که دارن میرن تجربه هایی که از نماز و یا شبیه به اون دارن که بدرد بقیه میخوره اونا رو وارد کنن..مثلا شما خودتون یا دوستانتون..
بهرحال منتظر شما هستم..
باز هم تشکر میکنم
التماس دعا

. چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:12 ب.ظ

خاکبوسم که شهریار منی سبزپوشم که نوبهار منی
روزگارم بلند و مقبل باد که تو اقبال و روزگار منی
شب صفت بر کناره می رفتم روزم اکنون که در کنار منی
.......

سلام
خوش امدید..
روزهایتان مستدام..
و روزگارتان همواره بلند و مقبل..

قلب سلیم چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:14 ب.ظ

و ان تخرجنی من الدنیا سالما و تدخلنی الجنه آمنا

انشاا..
رزقناا...لنا و لکم..
ان ناتی ا...بقلب سلیم...

زهـرا چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:25 ب.ظ http://anywherewithu.blogsky.com/

سلام بزرگوار
چنمین بار مطلب رو میخونم
اما تا حالا از اون وقتایی بود که نمیدونستم چی بگم...
البته هنوزم نمیشه حرفی زد چون خودتون بحث رو کامل گفتید.
چقدر این جمله رو دوست دارم
انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق
کاش معنای مکارم اخلاق رو می فهمیدیم
اون هم حالا در زمانه ای که جای خیلی چیزا با هم عوض شده
اگه یه بعثت درونی داشته باشیم تقریبا مشکلات حل میشه
خیلی وقتا فقط نشستیم از دیگران ایراد گرفتیم و خودمون رو ندیدیم.
امیدوارم خیلی زود این تحول رو در خودمون ایجاد کنیم
ممنون از مطلب خوبتون

سلام بر شما
برای منم خیلی وقتا پیش میاد که متنی رو میخونم و هیچی بذهنم نمیاد که بگم...منتهی خب ..عیبی نداره همونوقتم ادم یه اثری از خودش بذاره..چون اینها دو چیزه...اصل حضور و مطلبی که ...بهرحال خود حضور شما برای ما مغتنمه....
بله مکارم اخلاق خیلی مهمه..و بقول شما تو این زمانه ای که گویا همه چیز داره قلب میشه!واقعا یه وقتی اگه بما میکفتن زمانی میاد که جای معروف و منکر عوض میشه...نمیفهمیدیم یعنی چه ولی الان اینو میفهمیم چون می بینیم!..و لذا الان مکارم اخلاق گاهی تبدیل به یه عتیقه میشه!که باید در موزه پیداش کرد..یه بحث ساده بودن و سادگی گذاشته بودید..شبیه به همون میشه...
و بعد ادم تو این تناقض گیر میکنه که چه باید کرد؟حضور در این شرایط مقلوبه یا حفض مکارم اخلاق..تصور میکنم یکی از معضلات بشر امروز همینه..و همین هم باعث میشه که گاهی ادمها چند شخصیتی میشن..و همین هم باعث میشه که مقولاتی مثل نفاق و چند چهره بودن در زمانه ما بیشتر بشه..و همینطور جمع کردن بین خدا و خرما!
و خلاصه اموری از این قبیل..
بهرحال ممنونم از لطف شما
ماه شعبان هم که اغاز شده..بخصوص در این ایام ..التماس دعا

آذرخش چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:56 ب.ظ http://www.tundar.blogfa.com

حضرت علی در وصف پیامبر اسلام ،عزیزترین موجود عالم وجود، فرمود : کان ...طبیب دوار بطبه

و چقدر ما محتاج این طبابتیم..
اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا...
حلول ماه نبی گرامی اسلام بر شما مبارک
التماس دعا

صدف چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:12 ب.ظ http://setareshab12.blogfa.com

سلام استاد
من زیاد به وبلاگتون اومدم ولی نظری نگذاشته بودم یه مدت هم بود که میومدم ولی آپدیت نبودید.
البته میدونم که سرتون شلوغه نمی تونید زود به زود آپدیت کنید.
بازم ممنون

سلام
خیلی ممنون از اینکه تشریف اوردید..ولی خب ایکاش نظر هم میگذاشتین!حتی وقتی هم بقول شما اپدیت نیستیم تو نظرتون همین اعتراض رو بفرمایید!مطمان باشید اثر میکنه!
حلول ماه شعبان رو بشماتبریک میگم
و در فرصتهای ناب معنوی این ماه التماس دعا دارم

زهـرا پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 ق.ظ http://anywherewithu.blogsky.com/

محتاجم به دعای خیر شما
ولی همیشه به یادتون هستم
هم شما و هم بقیه دوستان این فضای مجازی،که دیگه برای من مجازی نیست
عجیب که تقریبا همه ی دوستان رو موقع دعا به یاد دارم

چه خوبه که اینچنین باشه
و من واقعا باین دعاها معتقدم
از خدای متعال در این ماه شریف میخواهم که همه دوستان را در رسیدن به مقاصد عالی بندگی راهنمایی فرماید
باز هم تشکر میکنم از همه الطاف شما

صدف پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ق.ظ http://setareshab12.blogfa.com

سلام
ممنون که دوباره به من سر زدید بله شما صحیح می فرماید مناجات امیدواران بود نه درخواست کنندگان من از روی یک کتاب دعا که به اشتباه اینطور معنی کرده بود نوشتم و حواسم به اسم عربی اون نبود.

سلام بر شما
حالا خود مناجات رو هم از همون کتاب نوشته بودید؟چون ترجمه خود مناجات که ظاهرا درست بود
یکی از مشکلات کار در مورد قران و ادعیه همین نیازی است که به ترجمه ان هست..که برفرض که ترجمه صحیح هم بشود حلاوت خود متن عربی را ندارد و لذا من همیشه بدوستان میگویم که یاد گرفتن عربی در حدی که ادم معنای این متون را تقریبا متوجه بشه امر لازمیه..ولی خب چه فایده!!که از این خبرا نیست!!
تشکر از دقت و حوصله شما

سهبا جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ق.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام . آدینه تان بخیر . اعیاد شعبانیه بر شما مبارک . التماس دعا دارم بزرگوار .

سلام
ممنون از لطف شما. انشاا.. برشما هم مبارک باشد.محتاجم بدعا

سحر جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:06 ب.ظ

با سلام
انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق...
با خوندن این کلام مقدس سراغ دعای مکارم الاخلاق رفتم..به جاست برکهایی از این بوستان را در این سرا بیاورم:
خدایا:...روزهایم را تنها به خاطر انچه برای ان خلقم کردی فارغ ساز.
پایه های بلند اخلاق را نصیبم گردان.
خدایا!زینت ده مرا به خوشرویی و فروتنی وخوشرفتاری..
خدایا چنان کن که انچه شیطان در دلم القا میکند و به خاطرم افکند از ارزوها و... مبدل گردان به ذکر عظمت واندیشه و قدرت خود و.......
خدایا مرا اگاه نما به یاد خودت در اوقات غفلت......
از شما بسیار سپاسگزارم.
الهی!ما را یاری فرما تا روح و جانمان را پاک گردانیم.

سلام بر شما
با تبریک اعیاد شعبانیه...
بسیار خوشحال شدم از اینکه بحمدالله دوستان باسلیقه و بامعرفتی در این خانه حضور می یابند که با انتخابهای قشنگ خود دیگران را بهره مند میکنند. بله دعای مکارم الخلاق امام سجاد علیه السلام که در پایان مفاتیح الجنان امده..از دعاهای جامع و جالب در این زمینه است...که شما چند سطر از ان را در اینجا اوردید...ممنونم از لطف شما
انشاا.. ببرکت این ایام مبارک...خداوند توفیق اشنایی و شناخت ما را نسبت به این معارف بلند عنایت فرماید.
التماس دعا

اپسیلون شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:29 ق.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

انشاا...

سلام بزرگوار
لطف کردید تشریف آوردید.
و ببخشید دیر آمدم .مشهد بودم و در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نایب الزیاره بودم. جای دوستان خالی...
اعیاد شعبانیه رو هم به شما تبریک می گم.
امید است از این ماه های پرشور و شعف فیض کافی ببریم.

سلام
خواهش میکنم.
اولا اعیاد شعبانیه بر شما مبارک
خوش بحالتون.ما که زیارت رجبیه نصیبمون نشد.ممنون که بیادمون بودین.البته ما از این بابت که به این عمل شما راضی بودیم!ظاهرا در ثواب شما هم شریکیم!چرا که الراضی بفعل قوم کاحد منهم!
و چقدر تعالیم دین ما قشنگه!یعنی همان رضایت قلبی ادم به عمل افراد برای او تاثیر داره..و در کدام مکتبی است که این ظرایف باشد؟
دعا کنید که از این ماه شعبان بی نصیب نباشیم.
ممنون از شما

زهـرا شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:45 ق.ظ http://anywherewithu.blogsky.com/

سلام
این ایام بر شما مبارک
برنامه ی سمت خدا از امروز سری جدیدش شروع میشه.

با سلام و تبریک این اعیاد بزرگ...
ممنون از شما. البته منظور من سایت اینترنتی برنامه بود...که بالا نمیاومد..
لطف کردید

مریم شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:43 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

هنوز شوق تو بارانی از غزل دارد*****
نسیم یک سبد آیینه در بغل دارد

خوشا به حال خیالی که در حرم مانده*****
و هر چه خاطره دارد از آن محل دارد

به یاد چایی شیرین کربلایی ها*****
لبم حلاوت "احلی من العسل" دارد

چه ساختار قشنگی شکسته است خدا*****
درون قالب شش گوشه یک غزل دارد

بگو چه شد که من اینقدر دوستت دارم؟*****
بگو محبت ما ریشه در ازل دارد

غلامتان به من آموخت در میانه ی خون*****
که روسیاهی ما نیز راه حل دارد.

سلام
عیدتون مبارک استاد

سلام
بگو چه شد که من اینقدر دوستت دارم
بگو محبت ما ریشه در ازل دارد...
..بله ..این محبت ریشه در ازل دارد..روز الست روز تو بود ای امام عشق!
و فقط این توئی که فلک نجات بندگانی...
بی تو کسی به ساحل کوثر نمیرسد
این باده از ازل به تو مولا سپرده شد
غیر از قلوب منکسره منزل تو نیست
قلب شکسته دست تو آقا سپرده شد!
....و خلاصه
ششدانگ با محبت تو خو گرفته ایم
عشقی شبیه عشق تو پیدا نمیشود..
....این اعیاد بر شما محب حسین ع مبارک..
ممنون از لطف شما

اکبری یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:42 ب.ظ http://www.s0ko0t.blogfa.com

سلام و عرض تبریک اعیاد بزرگ و باشکوه شعبانیه
بروزم و منتظر نظرات ارزنده شما

سلام بر شما
خیلی خوش امدید. فکر کنم خیلی وقته نیومدین..
ما که اومدیم و نظر هم گذاشتیم..کاش شما هم نظرمیدادین!
ممنونم از لطف شما
بازم منتظرتون هستم

زهـرا دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:48 ب.ظ http://anywherewithu.blogsky.com/

سلام بزرگوار
شرمنده،درست متوجه نشدم،این دو سه روز هم نبودم که بیام اشتباهم رو درست کنم
راستی این لینکی که از برنامه ی سمت خدا در وبلاگم هست که باز میشه.
البته نمیدونم شاید اون روز باز نمیشده و امروز درست شده
بازم ببخشید

سلام
خواهش میکنم. بله . انگار مشکل مربوط به همون یه روز بود بعد حل شد.لطف کردین..
ممنونم از شما

صدف دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ http://setareshab12.blogfa.com

سلام استاد گرامی
در این ماه شعبان از شما التماس دعا دارم اعیاد گذشته نیز بر شما گرامی باد. ممنون که به ما سر زدید.

سلام بر شما
من هم همینطور...التماس دعا دارم..
از شما هم متشکرم..
موید باشید

م.شهابی سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:36 ق.ظ

سلام استاد ایام شعبانیه برشما مبارک شرمنده دوباره مزاحم میشم!چند سوال داشتم می خواستم برام جواب بدید و یا حضوری من خدمتتون برسم!۱-فلسفه غیبت امام زمان۲-چه کسی می داند نیرو به حد کافی فراهم گشتهاست تا بگوید ظهر نزدیک است آسیب گفتن مسائلی ازاین قبیل چیست؟۳-ظهمر چه هنگامی رخ می دهد ووظایف ما در قبال آن چیست؟۴-آسیبهای جامعه وافراد آن در عرصه مهدویت چیست؟۵-آثار مثبت انتظار و مهدویت برای مسلمانان چیست؟ ممنون شماره خبرگزاری ۲۲۲۱۰۲۰ داخلی ۱۰۹

سلام علیکم
این ایام بر شما هم مبارک
باشه...انشاا..تماس میگیرم
ممنون

سحر چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:51 ق.ظ

با سلام..وقتتون بخیر
عذر میخوام اگر ممکنه لطف کنید سوال اول م.شهابی(فلسفه غیبت امام زمان) رو به اختصار توضیح بدید یا منبعی رو معرفی کنید.پیشاپیش سپاسگزارم...

سلام بر شما
تصمیم دارم پست بعدی را به همین موضوع اختصاص بدم با عنوان انتظار و صعود...لذا در همونجا به این مساله اشاره خواهم کرد..
منتظر نظرات زیبای شماهستم
ممنون از حضورتان

صدف چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:30 ب.ظ http://setareshab12.blogfa.com

سلام
ممنون از حضورتون راجع به منبع مطلب باید بگم این مطلب رو یکی از اساتیدم برام فرستاده بود چون مطلب جالبی بود تو وبلاگم گذاشتم.

سلام
خواهش میکنم.
ممنونم...لطف کردید..
التماس دعا

فاطمه فنودی چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ب.ظ http://pang-pang.blogfa.com/

سلام استاد
این روزها ما و شاخه های طوبی....
یک دست جام باده و یک دست زلف یار....
حالی در درونم که وصفش برایم خیلی سخته دلم می خواد فقط گریه کنم ... خدا رو شکر ....
این روزها .... شادم وسرشار از ترس -ترس از عدم رضایت خداوندی که با تمام وجودم دوستش دارم- و همیشه دعایم این است
خدایا تو چنانی که دوست دارم چنانم کن که دوست داری


استاد دلم می خواهد دینم را زندگی کنم . چه کنم؟؟؟؟
شاگرد کوچک شما

سلام علیکم
خدا رو شکر که در این روزهای خوب ...حال خوبی دارید...
و این حالت خوف و رجا هم همان حالت مطلوبی است که باید باشد..
..تعبیر شما رادرست متوجه نشدم..دینم را زندگی کنم..لابد منظرتون اینه که زندگیم دینی باشد...گه ظاهرا جوابش یک کلمه بیشتر نیست و ان اینکه بنده خدا باش نه بنده نفس خودت....باید ببینیم خدا از ماچه خواسته..قطعا همان بیش از همه چیز بنفع ماست..گاه ما خواسته وسلیقه خود را فقط میبینیم..و توجه نداریم که خدایی که بما دستوری را داده بیشتر از ما بخود ما اگاه است و اگر خود را بدست او بسپریم ضررنمیکنیم!
مطمئنم خدایی که محبت خودش را در دل شما جای داده تا پایان راه هم میبرد...
ازنوشته شما مسرور شدم..التماس دعا

اپسیلون پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:34 ب.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

سلام
ممنون از نظر ارزشمندتون

سلام
خواهش میکنم..
از شماهم ممنونم
التماس دعا

نیوشا پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:06 ب.ظ http://...............................................


؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد