نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

ارزش وجودی زن

یالطیف

سالروز ولادت باسعادت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به همه علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت تبریک عرض میکنم و از خدای متعال میخواهم که ما را از محبان حضرتش در دنیا و آخرت مقرر فرماید.

در دنیای بشدت مادی امروز نور وجود شخصیتی مانند حضرت زهراس بی اندازه قدر دانستنی و الهام بخش میتواند باشد.شاید در هیچ قطعه ای از زمان باندازه ای که امروز میان ما و حقایق معنوی فاصله ایجاد شده چنین حالتی وجود نداشته..که البته این فاصله گرفتن رو بتزاید نیز هست و لذا نیاز به بهره گیری از تعالیم اهل بیت امروزه ضرورت بیشتری دارد.

نکته اصلی در اینست که مبدا امیال و خواسته ها واهداف در بشر متجدد!تغییر پیداکرده..و لذا از اساس با نگاه و دید دیگری با همه چیز مواجه میشود. امروز پس از قرائت یکی از مناجاتهای خمس عشر امام سجاد ع پس از نماز صبح(که انصافا بسیار زیبا و الهام بخش است)بذهنم رسید که آیا در هیچیک از خواسته های حضرت.. اموری از قبیل انچه امروزه دغدغه اصلی ماست ..طرح میشود؟و همینجور در دیگر کلمات نورانی اهل بیت..؟امروزه وقتی وارد فضای بحث در رابطه با شخصیت زن میشوی با موجی از پرسشها مواجه میشوی که  همه اموری از جنس ابزار و وسیله و دنیوی هستند.البته این بدان معنا نیست که این سوالات نباید پاسخ داده شود.منتهی بحث در اینست که بواقع اگر همه دغدغه ما را این امور تشکیل داد آیا باز هم میتوان گفت که ما بدنبال جهان دیگریم؟این چه آخرتی است که حضورش در هیچیک از صحنه های زندگی ماپیدا نیست؟و اگر دغدغه ما آخرت باشد آیا اینقدر این امور برای ما جلوه میکند؟..حقیقت اینست که برای فاطمه آنچه در صدر توجه است بندگی حضرت حق است.. و ارزش همه امور دیگر با میزان نزدیک و دوری به این تعیین میشود.پیامبر هم میفرماید که خداوند به عبادت زهرا در مقابل ملائکه اش مباهات میکند!!دغدغه زهرا اینست که آیا رضایت خدا و پیامبرش در زندگی تامین شده و یا نه.. و به همین دلیل است که ام ابیها میشود..معلوم میشود که ام بودن مقام بلندی است!! همان مادر بودنی که در دنیای متجدد نزدیک است که از زن ستانده شود!  غافل از اینکه مادر بودن تجلی رحمانیت الهی در وجود این فرشته الهی است!آمادگی وجودی زن برای سیر در مسیر معنویت و بخدارسیدن ..نکته عجیبی است..ونه تنها در رسیدن خودش به این هدف بلکه در رساندن خانواده و جامعه..به این هدف متعالی بسیار قابل توجه است...

اماافسوس که مارا از این دغدغه ها بشدت دور ساخته اند... باشد که قدر این نعمت الهی  بدرستی شناخته شود...انشاا...

نظرات 24 + ارسال نظر
ربیعی شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ق.ظ

سلام استاد.قبول باشه
این مطلبتون هم مثل بقیه مطالب خوب بود
اما حقیقت اینه که درباره مادر هرچی بنویسیم انکار باز یه چیزی کم نوشتیم.انگار آدم راضی نمیشه
اما اگر درباره مادر کم نوشتیم اشکال نداره انشاالله که براشون کم نذاشته باشیم

سلام
خیلی خوش آمدید.منتظرتون بودم.
بله..مادر جلوه ای از جلوات رحمانی است.بی جهت نفرموده اند که الجنه تحت اقدام الامهات..بهشت زیر پای مادران است..
انشاا...که قدردان این عنصر ارزشمند باشیم..
ممنون از حضورتون

هیچ شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:14 ق.ظ

بسیار عالی است ...
یعلمون ظاهرا من الحیات الدنیا و هم عن الاخره هم غافلون ....ذالک مبلغهم من العلم ...و الدار الاخره لهی الحیوان ..
..........

ممنون از لطف شما
خیلی از حضورتون خوشحالمون کردین

میثاق شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:32 ب.ظ http://namazesobh.blogsky.com

سلام
میلاد بانوی دو عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها بر شما مبارک
التماس دعا

سلام
متشکرم از شما
ممنون از لطفتون
التماس دعا

زهـرا شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ http://4comingu.blogsky.com/

سلام بزرگوار
اول اینکه با تاخیر این عید رو به شما تبریک میگم.
دوم چه زیبا دغدغه ی حضرت زهرا علیها السلام رو بیان کردین.
کاش فراموش نکنیم این دغدغه رو
کاش از یاد نبریم آخرت رو
التماس دعا

سلام
...واقعش اینه که اینقدر فضای حاکم بر زندگیهای ما از این دغدغه ها دوره که ادم گاهی در خودش..گاهی در فهمش..شک میکنه!!در حالی که حق همینه...نکته جالبی رو دوست ما از قول علامه طباطبایی نقل میکردند که ایشان در مورد اینکه برخی میگن احکام اسلام در این دوره زمانه قابل اجرا نیست گفتن.. درسته ..اینها با این دوره و این سیستمهای جاری جور درنمیاید منتهی نتیجه ای که شما میخواین ازش در نمیاد!شما میخواین بگین که بنابراین اسلام رو باید کنار گذاشت!ولی درستش اینه که این اوضاع مدرن رو باید گذاشت کنار!!این برام خیلی جالب بود چون از این تعارضها ادم زیاد میبینه..ولی نباید در حقانیت روش دین و بزرگان دین شک کرد.. باید در چیزای دیگه شک کرد..و لو خیلی طرفدار داشته باشه!!نظرتون چیه؟!!

زهـرا شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:29 ب.ظ http://4comingu.blogsky.com/

راستی متاسفانه از شانس من شما این روزا سرتون شلوغه منم که یه مدت حسابی گیر کردم و به کمک شما احتیاج داشتم ولی خب با خودم گفتم سرتون شلوغه و مزاحمتون نشدم.
ولی باز خوشحال میشم اگه هر زمان وقت داشتید بهم کمک کنید.
جناب هیچ که حسابی منو شرمنده کردند با راهنماییشون و چقدر دوست دارم نظرات شما هم بدونم.

..تصور میکنم در مورد اون بحثهای مفصلی است که در خونه تون یه وقت بود.درسته؟اتفاقا نظرم به اونا جلب شد ولی نتونستم دقت کنم...حالا هر جایی که مد نظرتون باشه..حاضرم بادقت بیشتری ...
بهر حال این دقت شما..و تعقیبتون نسبت بمسایل دینی..و تواضعتون در فهم ...برای بنده خیلی باارزشه..و اگر نکته ای بذهنم برسه با کمال میل در خدمتم.
از شما ممنونم
التماس دعا

سهبا شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:35 ب.ظ

سلام . این میلاد خجسته بر شما هم مبارک . امید که از رهروان این دردانه هستی باشیم ...

ممنون از حضور ارزشمندتان بزرگوار .

سلام
ممنونم از حضور مجدد شما...
انشاا.. توفیقات الهی بدرقه راه همه عزیزان باشد
موید باشید

ایرونی یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ق.ظ

سلام استاد
تولد بانوی دو عالم بر شما مبارک باشه
هرچه گفتید حق بود اما به نظر من این کلمه مادر خیلی سنگین هست و کسی که اون رو قبول می کنه مسولیت سنگینی رو دوشش هست ولی بعضی ها تو تین دوران خیلی از مسولیتشون یادشون رفته.ولی بودنش وافعا نعمت بزرگی هست انشاءالله که خداوند همه مادر هرو حفظ بفرماید.راستی استاد نظرتون رو راجع به مقدمه من ندادید یادتون رفته؟التماس دعا

سلام
بله ..مسولیت عجیبی است.. در واقع همه چیز از همان جا شروع میشه.. و همه فضیلتها به همونجا برمیگرده...ولی حالا چرا با اینهمه اهمیت اینقدر بهش بی توجهی میشه..نمیدونم..
اما راجع به نوشته.. یادم هست.. منتهی میخواستم از طریق همون ایمیل جواب بدم که نشد.. این روزها کمی فرصتم محدود شد.. انشاا.. جوابش رو میفرستم.. از بابت تاخیر عذرخواهم..
خیلی ممنونم از اومدنتون!.. بشدت التماس دعا دارم!

مریم یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

عشق یعنی اشک توبه در قنوت / خواندنش با نام غفار الذنوب

عشق یعنی چشمها هم در رکوع / شرمگین از نام ستار العیوب

عشق یعنی سر سجود و دل سجود / ذکر یارب یارب از عمق وجود
سلام استاد
دعایم می کنید مهربانم؟

سلام
...ذکر یارب یارب از عمق وجود
انشاا..خداوند ما را به این حالات نایل نماید
که همه اعضا و جوارح ما در سجود باشد..
که بهشت نقد همین است...
...ممنون از لطف شما..
حتما..موفق باشید

زهـرا دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:14 ق.ظ http://4comingu.blogsky.com/

اگه بخوایم جامعه امروز رو با دین تطبیق کار خیلی سختی هست.
جامعه ای که دوست داره پیشرفت کنه و اینکه زمانه ای هستیم که شیطان داره با تمام نیروی خودش انسان رو از خدا غافل کنه و متاسفانه همینجور هم شده.
خیلی جاها رضایت مردم رو جایگزین رضایت خداوند کردیم.
خیلی وقتا برای راضی نگه داشتن خلق خشم خدا رو بدست آوردیم
پول و امکانات و رفاه بدجور همه رو درگیر خودش کرده.
این روزا اتفاقات عجیب و حرفهای عجیبی دیدم و شنیدم که بعضی وقتا ترس عجیب تری دارم
اینکه نکنه راه رو اشتباه برم
اینکه نکنه باورهام غلط باشه
دینداری در آخرالزمان خیلی سخته
خدا خودش بهمون کمک کنه

درمورد اون بحثا هم اگه وقت داشتید و پستهای "سخن گفتن " و "دین برای خدا یا مردم" رو بخونید و نظراتتون رو بگید ممنون میشم

سلام
خیلی سخته یه متن بلندی رو بنویسی و بدلیل اشکال در سیستم یکدفعه متنت از بین بره! اتفاقی که الان برام افتاد..خلاصه نوشته بودم که این یکی از مشکلات منم هست که چجور میشه در زمانه ای که اینقدر دغدغه ها فرق میکنه..ادم ثابت قدم باشه و تو ذوقش نخوره.!و گفته بودم که اونی که امر رو بر مااسون میکنه یکیش اینه که دنیا تا بوده همین بوده .. و دیگریش هم تکیه و اعتماد بکمک الهیه...
ببخشید که دیگه حوصله شو نداشتم که مفصل همه رو تکرار کنم..
ممنون از لطف شما

سحر دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:28 ب.ظ

می دانم که هیچگاه نخواهم توانست گوشه ای از حق والای مادر را جبران کنم..می دانم که بارها او را ازرده ام..فقط از خداوند می خواهم یاریم دهد این تجلی رحمانیتش را با نگاهی کلامی رفتاری....نرنجانم!
اما سخن در باب دغدغه.......
گاه با خود می اندیشم روح و ذهن و..... که همه از خداست چرا باید ظرف بی ارزشی ها شود!چرا تنها برای او و به خاطر او نباشد؟؟؟!!افسوس که از یاد می برم !افسوس که من سکوت خویش را گم می کنم!خدایم مرا دریاب!
با سپاس از شما که کلامتان مجال تامل می افریند....

انشاا.. که همینطور است.. بهرحال مقدمه هر عملی توجه به اون امر است که این بحمدالله در شما هست..مابقیش لطف خداست که قطعا کمک میکنه..عجیب خداوند به نیات ادم برکت میده.. باور کنید نیات خوب تحقق بیدا میکنه.. شک نکنید..
فقط ماهستیم که گهگاهی بخاطر این دنیای بی ارزش خدا رو از یاد میبریم..
بله واقعا عمر و جان و سرمایه ای که خرج او نشود.. جز خسران و زیان نیست..
ممنون از حضورشما..موفق باشید

شفق سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ق.ظ

سلام دغدغه داشتن واقعا مفیده

سلام
قطعا همینطوره.. اصلا ادم بدون دغدغه ادم نیست.. درد انسانیت لازمه ادمیته..
ممنون از شما

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:03 ق.ظ

به عمل کار براید به سخنرانی نیست جهان بینی که در دنیا نتونه خوب ومناسب باشه شاید اخرتش هم وعده ی سر خرمن باشه

نمیدونم چرا این نظر شما برخلاف کامنت قبلیتونه؟! اونجا گ
فته بودین دغدغه داشتن خوبه.. ظاهرا اینجا دارین میگین این سخنرانیه و غیر مفید!!اتفاقا من میخوام بگم که باید اهل عمل بود..دقیقا حرف منم اینه که به عمل کار براید به سخن دانی نیست.... و اتفاقا مشکل ما در این نیست که جهان بینی مون مشکل داره.. مشکل در اینه که به اون عمل نمیکنیم!و اگر عمل میکردیم دنیای ما رنگ دیگه ای بخود میگرفت کهدر اونصورت اخرت اینقدر غریب نبود..اینقدر غریبی که بگیم شاید وعده سرخرمنه!

... سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ب.ظ

شگفت انگیز ان است که انچه نقد داریم واسان در اختیار ما است را سخت و دشوار می دانیم ( منظور من عشق و معرفت و سرشت و صفات انسانی و...و در کلمه خدا که جمع آغاز و انجام است ) و انچه باید برای به دست اوردنش شبانه روز بدویم و تازه مطمئن هم نباشیم که به دست می اید و تازه اگر به دست آمد پیوسته نگران از دست رفتن ان باشیم را با تمام وجود حتی به بهای وجود و هستی نفیس مان و عشق و عقل گرانبهایمان پی جویی می کنیم وپیوسته به عالم و آدم باج می دهیم و چه باج های وحشتناکی برای انچه که خداوند تضمین کرده است و اصلا ذره ای لازم نیست به فکرش باشیم !!فقط کافی است چشم بینا و گوش شنوا داشته باشیم ...مهر خوبان دل و دین یکجا برد ...

خیلی زیبا بیان کرده اید..
انچه باارزش و نقاست از دست میدهیم
و بدنبال چیزی هستیم که اولا خدا برای ما تضمین کرده
و ثانیا معلوم نیست نفعی بما داشته باشد
و ثالثا برای بدست اوردنش از همه چیز هزینه میکنیم..
واقعا معامله خساترت باری است..
فروختن اخرت به دنیای بی ارزش!
ممنون از بیان زیبای شما
و حضور ارزشمندتان

ایروانی پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:00 ق.ظ

سلام استاد خوب هستید انشاءالله؟
این چه حرفیه میدونم چه قدر سرتون شلوغ هست.
استاد بنده حقیر همیشه به یادتون هستم انشاءالله خودتون بیاید ایندفعه حرم و دعا گوی ماهم باشید.
التماس دعا

سلام
بله..یه خورده این اخر ترم ..اوضاع شلوغتر شده..
ممنون از لطف شما
و ممنون از اینکه از ما سر میزنید

نازنین پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:23 ب.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام
جالب بود...
واقعا دلم میسوزه وقتی می بینم تو دنیای ما زن متاسفانه شده ابزار!
اینکه واقعا ارزش وجودی زن توی خوانواده مشخص میشه...یه مادر خوب...یک همسر خوب... که اگر همسر و مادر خوبی باشه..میتونه پرستار،کارمند معلم و ...خوبی ام توی اجتماع باشه ...

سلام
حالتون خوبه؟ خوش آمدید!
بله.. همینجوره..میدونین...اگر تو یه ملنی که چنین سنت قوی فرهنگی رو نداره اینجور بشه...و از اساس فرهنگش دنیویه..این اتفاقات بیفته ادم خیلی غصه نمیخوره..مشکل اینجاست که ما روز بروز داریم تو این زمینه ها پس رفت میکنیم!..اینش ادم رو ناراحت میکنه..
ممنون از حضورشما..

نازنین شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ب.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

گفتم خستم
گفت:لا تقنطوا من رحمة الله
از رحمت خدا نا امید نشید(زمر53)
گفتم هیچکی نمیدونه تو دلم چی میگذره!
گفتی:ان الله یحوال بین المرء و قلبه
خدا حائل هست بین انسان و قلبش(انفال24)
گفتم:ولی...انگار اصلا منو فراموش کردی؟
گفتی :فاذکرونی اذکرتم
منو یاد کنید تا یاد شما باشم(بقره 52)
گفتم :تو بزرگی و نزدیکت!برای من کوچیکم خیلی دوره!تا اون موقع چیکا کنم؟
گفتی: و أتبع ما یوحی الیک و اصبر حتی یحکم الله(یونس۱۰۹)
کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه
گفتم:خیلی خونسردی!تو خدایی و صبور!من بندتم ظرف صبرم کوچیکه !یه اشاره کنی تمومه!
گفتی:عسی ان تحبوا شیأ و هو شرلکم(بقره216)
شاید چیزی که تو دوست داری به صلاحت نباشه!
گفتم:من بندتم ضعیفم چطو دلت میاد؟
گفتی:ان الله بالناس الرئوف رحیم (بقره 143)
خداف نسبت به همه مردم...نسبت به همه مهربونه...
گفتم خیلی چاکریم ولی احساس تنهای میکنم
گفتی:فأنی قریب(بقره 186)
گفتی:من که نزدیکتم...
گفتم اصلا بی خیال.. توکلت و الی الله...
گفتی:ان الله یحب المتوکلین
سلام
مرسی خوبم به لطف شما
بله متأسفانه داریم پس رفت می کنیم و بجای فکر کردن تقلید!تقلید از فرهنگای غربی !
التماس دعا...

سلام
چه متن جالبی!
و چه آیات امیدبخشی..
واقعش اینه که قرآن خیلی شفاف و صریح با آدمها سخن گفته..خیلی هم محتاج تاویل و تفسیر نیست..یعنی اون مقداری که ادم برای سعادت خودش لازم داره حداقل اینطوره..ولی خب ..یه چیز فقط میخواد که مشکلش همونجاست..و اون یه ذره ایمانه!!همونی که تو این دوره زمونه از ما گرفته شده!خیلی عجیبه !حداقل به ذهن مثل منی خیلی عجیبه!!مظلومیت دین و خدا و مفاهیم اخروی!!ممکنه بگین کجا مظلومه..اینهمه سرو صدا.این همه...بله اتفاقا درد همونجاست..که از یکطرف سروصدا زیاده ولی خبر از خودش نیست..این از ناحیه مثلا مدافعان.. از اون طرف هم که غیر این انتظاری نیست!!!
نمیدونم.. گاهی خیلی احساس عجیبی بمن دست میده..یعنی واقعا همینه..اونم خدایی که اینقدر قشنگ همه چیز رو به بنده اش گفته..اخه مگه جای دیگه چه خبره؟؟
خیلی خوشحال شدم ...از اومدنتون..

سهبا شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:04 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

سلام برادر بزرگوار . روزگارتون بخیر و سلامت . این روزها خیلی سرحال نیستم . ببخشید من و نبودنهایم رو .
کاشکی از احساستون بگین برام .
راجع به دوستمون هم , اطلاع خاصی ندارم . البته ازشون سئوال خواهم کرد و امیدوارم این غیبت , کوتاه باشه و باز هم برگردند ...
ممنون از حضور مهربونتون .

سلام
لحن کلام شما ..فرق کرده.. انشاا.. که یه امر عارضی باشه و رفع بشه...دنیاست دیگه...دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور..یوسف گمگشته بازاید به کنعان غم مخور...
ممنون از لطفتون

زهـرا یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:28 ب.ظ http://anywherewithu.blogsky.com/

سلام بزرگوار
ممنون از لطفتون
راستش خواستم قبل از اینکه متوجه غیبتم بشید بیام و بهتون خبر بدم اما نشد
منتظر حضورتون هستم

سلام
ممنون از اطلاع رسانی شما..
موفق باشید

زهره یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:18 ب.ظ http://asemuniya.mihanblog.com

سلام بزرگوار،مطلب خوبه!انشاالله ازش پند بگیریم و تو عملمون نشون بدیم.

سلام
خیلی ممنون از حضور شما
انشاا..خداوند دستگیر همه ما در صحنه عمل باشد
موفق باشید

[ بدون نام ] دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:39 ق.ظ

سلام

چرا این صفحه این همه طرف دار داره ولی صفحه اول اینطور نیست؟

به نظرم مطالب دو صفحه جابه جا بشه بهتر نیست؟


سلام
منظورتون رو متوجه نشدم.صفحه اول یعنی کدوم؟.
اگه توضیح بدین منظورتون رو ممنون میشم
تشکر از حضورتون

[ بدون نام ] دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام

از اینکه به نظرات دیگران اهمیت میدهید ممنون

منظور جابجایی مطالب صفحه نماز صبح با اولین صفحه

وبلاگتون میباشه(با عنوان سلام)

سلام
راستش باز هم نفهمیدم!اولین صفحه وبلاگ؟اصلا تو عناوین نوشته هام که عنوان سلام نیست؟!ببخشید..قضیه پیچیده شد!

سلام علیکم سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ق.ظ

و اذا مروا باللغو مروا کراما و اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما ..

.......سلام..نمیدانم در مورد چیست..لذا بدون شرح....!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:47 ق.ظ

سلام

بابا اصلا بی خیال !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من خواستم این صفحه راحت تر در دسترس باشه .

مرسی از توجه.........

سلام
هرجور راحتید!
ممنون

آنیتا چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:25 ب.ظ http://naghmehhayeasemani.blogfa.com

سلام.وب خیلی جالبی دارید.منتظرتون در وبلاگم هستم.

سلام
خوش امدید.ممنون از لطف شما..انشاا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد