نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

جرعه های حیاتبخش3

آرامش یعنی نگاه به گذشته و شکرخدا 

نگاه به آینده و اعتماد به خدا 

نگاه به اطراف و جستجوی خدا 

نگاه به درون و دیدن خدا 

خلاصه آرامش یعنی تمام لحظه ها سرشار از بوی خدا

نظرات 26 + ارسال نظر
مقصودی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ب.ظ

سلام
خیلی زیبا بود.واقعا ارامش یعنی خدا

سلام
خیلی ممنون...
دقیقا..جز با او آرامش معنایی ندارد
ممنون از لطفتون

فاطمه عسرزاده دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:10 ب.ظ

به خداگفتم بیا جهانو قسمت کنیم!آسمون مال من ابراش مال تو!دریا مال من موجاش مال تو!ماه مال من خورشید مال تو!خدا خنده ای رد و فرمود توبندگی کن همش مال تو... حتی من!!!؟؟؟باتشکراز وبلاگ زیباتون

چه عجب !این طرفا!راه گم کردین؟!
خوش اومدین..
سال نوتون هم مبارک..
ممنون از مطلب قشنگنون..

سیده زهرا ترابی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:41 ب.ظ

با سلام و تبریک سال نو جرعه های حیاتبخشتون خیلی قشنگ و تکان دهنده است من زمانی که عقربه های دلم از سمت خدا تغییر جهت میده و خاطرم مشوش و مضطرب میشه با خوندن این دو بیتی دوباره عقربه های دلم را به سمت خدا هدایت میکنم امیدوارم این دوبیتی زیبا بتونه به دوستانم هم کمک شایانی کند این دو بیت زیبا مضمونش این است
غیر ان چیز که مصلحت ما دانست هر چه کردیم تقاضا به زیان ما بود
عیب از دیده ما بود که بد میدیدیم ورنه هرچه پسندیدبما زیبا بود
با ارزوی ارامش برای همگی دوستان

سلام بر شما
غیر آن چیز که او مصلحت مادانست هرچه کردیم تقاضا به زیان مابود
عیب از دیده مابود که بد میدیدیم ورنه هر چیزپسندیدبه ما زیبابود
ممنون از نظر لطف شما
و متشکر از این دوبیتی زیبا که به دوستان هدیه دادید
چقدر خوبه که آدم متوجه عقربه های دلش باشه و با هر تشویش و وسوسه ای اینجوری اونها رو به سمت اصلی هدایت کنه!
خیلی جالب بود این نکته شما..همیشه در پناه حق آرام باشید

سهبا دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:53 ب.ظ

لحظه هایتان سرشار آرامش ... برای آرامش من هم دعا می کنید بزرگوار ؟!

ممنون از دعای قشنگتان..
حتما..شما که خود از کسانی هستید که خداوند آنها را وسیله آرامش
بخشی به دلها قرار داده!..انشاا.. که خودتان نیز زندگی سرشار از آرامش و بابرکت را سپری کنید..
ممنون از لطفتون

آزادی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:30 ب.ظ

سلام استاد واقعا چه ریبا بود استاد این روزا اتفاقا اصلا ارامش ندارم نمیدونم چی میخام از زندگی فکر کنم دارم از اونور بوم میفتم چرا اینطور استاد هیچ وقت ارامش نداریم تعلقات مانع ارامش میشه کاش همه چی کنار بره و خودمون باشیمو خدا دیگه ارام ارام

سلام
بله..اگه خودمون باشیم و خدا..آرامش هست..
و اینهم کاری نداره.. چون خدا همیشه همراه ماست..هو معکم اینما کنتم..از رگهای گردن هم بمانزدیکتره..ونحن اقرب الیه من حبل الورید..فقط کافیه ما حواسمون پرت نشه...هر لحظه که به او توجه کنیم او هست و جواب میده..پس میشه همیشه با او بود!یادمون نره..نماز برای همینه!که عقربه دلمون رو درستش کنه..انشاا...خداوند همه مارو خودش مک کنه..
ممنون از لطف شما

... دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:21 ب.ظ

سلام
با پاسخ هاتون موافقم به شرطی که دلمون عقربه داشته باشه من عقربه هاشو گم کردم شما ندیدینش؟
به هر حال آرزوهای قشنگی بود که می تونه چراغ امید رو تو دل آدم روشن کنه.
اگه تونستین به وب منم یه سری بزنین پست جدید گذاشتم.

سلام
از اینکه به خونه خودتون میاین خوشحالم.بله..من عقربه هاتون رو دیدم!میدونید کجا؟تو حرفاتون.توی نگاهتون..خیالتون راحت باشه..گم نشدن!
و باز خوشحالم از اینکه میگین ارزوهای قشنگیه...و میتونه چراغ امید...پس ببینید..اینها حکایت از همون عقربه ها داره..که گم نشدن..
قبول دارین؟
چشم. خونه تون هم میام!
ممنون از لطف شما

ایروانی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:52 ب.ظ

همیشه میگن به نام خدایی که در این نزدیکی است
سلام استاد
میگن انسان اگه اراده کنه هر کاری بخواد میتونه انجام بده ولی بعضی اوقات واقعا سخته و به نزدیک ترین چیزی که بهش هست نمیرسه
استاد چند روز پیش که رفته بودیم بیرون یه استخون از سر آدم دیدم انگار عاقبت خودم رو تو این دنیا دیدم ترسناک بود
آره همه آرامش یعنی خدارو داشتن.وقتی بهش فک میکنی میبینی خیلی بزرگه و تو در انتهای یک چاه عمیق افتادی که حتی نوری هم نمیبینی از دور بیرون اومدن از تو این چاه خیلی سخته.
راستی استاد میخوام برا پایان نامه هم استاد راهنمام شما باشید.بازم زحمت ببخشید همین روزها شروع میکنم فقط مطالبمو چه جوری به دستتون برسونم؟
التماس دعا

سلام بر شما
خوش امدید...یه شوخی بکنم باشما؟!نمیدونم جی شده که شما از ترس و وحشت میگین؟این دفعه هم که استخون سر ادمه!نکنه واقعا خبریه؟!
بله..ادمی هست و اراده اش.. واقعا ما اراده ادم رو دست کم میگیریم..در حالی که مهمترین ویژگی ادمیزاد همینه که میتونه با خواست خودش به هر جایی برسه.. حال اینکه تنبلی میکنه مقصر خودشه.. اصلا هم نباید گردن تقدیر و سرنوشت و این چیزا بندازه.. لذا بنظرم روی مساله اراده باید بیشتر نامل کرد..
و اونی که در همه این مراحل بادمی نیرو میده توکل بر خداست..منتهی همیشه یادمون باشه که اینها هیچکدوم جای هم رو نمیگیره..هم توکل در جای خودش و هم تلاش در جای خودش!
اما در مورد رساله..اگر میخواین از راه دور بفرستین که فکر میکنم بهترین راهش ایمیله..
ممنون از لطفتون . التماس دعا

مریم دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:10 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

الا بذکرالله تطمئن القلوب
سلام استادم!
خدا در همه لحظه های ما جاریست و این چ زیباست
وقتی نگاهمان همیشه به اطرافمان رنگ نگاه خدا را بگیرد
ممنونم که جرعه های حیاتبخش را به جانمان ریختید
سپاس

سلام
ایه ای که نوشتین از زیباترین و گویاترین و ارامش بخش ترین ایات است
دیگه از این بهتر میشه مطلب رو رسوند..که فقط ارامش اینجاست و بس!
چقدر این ایات الهی قشنگه!و چقدر میتونه ادم رو اروم کنه!!
خدایا بحق ایات قرانت..خودت طعم ارامش را به همه طالبانش بچشان
ممنون از لطفتون

اپسیلون دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:52 ب.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

بسیار زیبا و آرامش بخش بود.

خدا رو شکر...
که هر چه هست از جانب اوست
باز هم ممنون

hadis سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:26 ق.ظ http://bnajmeh

باسلام و تشکر فراوان از برنامه خوبتون
حاج اقا توروخدا کمکم کنید یه گناه کبیره کردم و می خوام توبه کنم ولی نمیدونم خدا منو میبخشه یا نه
درحین انجام اون گناه همش دلهوره و ترس از خدا داشتم و نمی خواستم که گناه کنم ولی مجبور شدم به اجبار مرتکب گناه وحشتناک شدم حالا باید چیکار کنم . توروخدا راهنمایی کنید دارم دیونه میشم

سلام بر شما
اصلا نگران نباشید..معلومه که می بخشه....فقط این حالت ندامت و بشیمانی باید جدی باشه.. یعنی واقعا نخواین که تکرار کنین....همین دلشوره و نگرانی که داشتین نشون میده که رضایت به گناه نداشتین..یعنی حساسیتتون به گناه از بین نرفته..لذا نگران نباشید.. کار خاصی هم لازم نیست بکنین..همین توبه قلبی کافیه..و مواظب باشید اینجور وقتا شیطون سراغ ادم میاد که ادم رو از خدا مایوس کنه و میگه که خدا دیگه تو رو نمیبخشه که ادم مایوس بشه و حساسیتش رو به گناه از دست بده وهمینطور گناه دنبال هم انجام بده بدون توبه و این خطرناکه.. لذا اصلا به شیطون اجازه ورود ندین و مطمان باشید که خدا شما رو بخشیده...
حالا اگه نکته دیگه ای هم بنظرم رسید بعدا میگم ...
خیلی ممنونم که مساله تون رو طرح کردین

زهــرا سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:41 ب.ظ http://sheydayevesal.mihanblog.com/

سلام بزرگوار
اول از همه ممنون بابت حضورتون و جوابهایی که دادین. شرمنده کردین.
حقیقتش من چندین بار اودم و این پست رو خوندم ولی حرفی نتونستم بزنم.

تمام لحظه هایتان سرشار از آرامش
ممنون

سلام
خواهش میکنم..اشکال از چشمان ماست که حضور بی نشانه رانمی تواند ببیند!بالاخره اینم یکی از ضعفهای آدمی است...والا حضور شماکه دائمی است!
باز هم ممنون

زهره سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:01 ب.ظ http://asemuniya.mihanblog.com/

آرامش یعنی احساس خوشبختی کردن
چون طبق فرموده ی پیامبر مهربانی همه ی خوشبختی،طول عمر در عبادت خدا بودن است.

سلام بزرگوار،مطلبتون جالب بود.

سلام
خیلی خوش امدید.
بله..احساس خوشبختی مهم است..چون گاهی فرد شرایط خوبی دارد ولی احساس خوشبختی در او نیست..وبرعکس گاه شرایطش بنظر بسیاری نامساعد است ولی خودش احساس رضایت و خوشبختی دارد..بسیاری افراد هستند که شرایط مالی بالایی ندارند ولی با همان زندگی فقیرانه خود احساس خوشبختی دارند..و این مهم است ..
ممنون از حضورشما

ریاضی 85 سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام استاد
من وقتی می خوام آروم بشم یه گوشه می شینم و به خدا نگاه میکنم
او نگاه می کنه و من, آخرشم سیر نمی شم و باید پاشم
باورتون می شه

سلام
مدتی بود از شما خبری نبود.کم کم نگران میشدم.خوب شد اومدین!
بله...باورم میشه....چه خوبه که اینقدر ادم بتونه باخداش خلوت کنه!
البته نمیدونم اینجوری ممکنه ادم دیگه نتونه گاهی دنیا رو هم تحمل کنه!..
خلاصه ممنون از حضورتون..

نازنین چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ق.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام
منم گاهی حس میکنم آرامش ندارم،انگاری خدا رو گم کردم ولی باز خدا که با این بزرگی گم نمیشه...
فکرکنم خودمو گم کردم...

سلام
بله به قول شما خدا گم نمیشه!ما خدا رو گم میکنیم...و نگران نباشید .. فقط یه لحظه توجه لازمه.. دوباره می یابید...چون خدا به ادمی خیلی نزدیکه...و خیلی هم کمک میکنه..ماهستیم که گاهی گوشمون بدهکار نیست..
انشاا.. که با کمک خود خداوند میتونید این گوهر وجودی رو بیابید...
موفق باشید
ممنون از حضورتون

زهـرا چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ق.ظ

اختیار دارید.
بازم ممنون

خواهش میکنم
التماس دعا

صدف چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:23 ب.ظ http://setareshab12.blgfa.com

باعرض سلام و خدا قوت خدمت شما استاد گرامی
امروز برای اولین بار به وبلاگ نماز صبح اومدم ببخشید که دیر اومد سعی میکنم همیشه بیام
راستی ببخشید من شما رو بدون اجازه لینک کردم
ولی می خوام ازتون اجازه بگیرم که جرعه های حیات بخشتون رو با نام خودتون تو وبلاگم درج کنم منتظر جوابتون میمونم . خواستید به کلبه خرابه ماهم سری بزنید و نظرات سازنده و دلنشین تون رو بذارید.
ممنون از توجهی که برای من میگذارید.

سلام
خیلی خوش امدید
ادرستون انگار اشتباهه.نتونستم بیام.
ممنون از حضورتون

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ب.ظ

http://setareshab12.blogfa.com

سلام
ممنون.درست بود.ببخشید یادم رفت بگم که هیچ اشکالی نداره که مطلب نقل کنید.از اینکه لینک کردید هم ممنون...
موفق باشید

ایروانی پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام استاد
خوب تقصیر من نیست که اینجور چیز ها هی میاد جلو چشمم،خبری هم که فعلا نیست شاید به خاطر اینکه یکم تو اقوام و نزدیکان کسی فوت کرده و یا حالشون خوب نیست دارن فوت میکنن وگرنه خبر خاصی نیست.
استاد فعلا خیلی بیتاب هستم که پایان نامه ام رو تمام کنم بیام بیرجند آخه خیلی دلم تنگ شده،خوب به کجا ایمیل کنم؟به ایمیل گروه؟
راستی میدونین که هیچ وقت با شوخی شما ناراحت نمیشم استاد.
خداحفظتون کنه انشاءالله

سلام
انشاا..که همیشه خوب باشید ونعمت سلامتی برقرار ...
اما ادرس ایمیلmhsagheb@gmail.com
میتونید مطلبتون رو به اینجا بفرستید...
انشاا..که در جوار امام معصوم از دعا برای ما هم یادتون نره...
بهرحال نعمت بزرگی است هم جواری با ان امام روف...خیلی خوشحال شدم از دیدن پیامتون..
موید باشید

آزادی پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:08 ب.ظ

سمت توام دلم باران دستم باران دهانم باران چشمم باران روزم را با بندگی تو پا گشا میکنم هر اذانی که میوزد پنجره ها باز میشود یادتو تو کوران میکندهر اسم تورا که صدا میرنم ماه در دهانم هزار تکه میشود کاش من همه بودم با همه دهانها تورا صدا میردم کفشهای ماه را به پا کردم دوباره عازم توام

همون جواب استاد نهایت ارامش بود ممنونم خدا حفطتون کنه

سلام
کاش همه وجودمان سمت او باشد..
کاش دست و زبان و پا و...از همه بالاتر دلمان فقط بسوی او باشد
و کاش به هیچ بهایی سراغ غیر او نرویم..
دعا کنید چنین شود
ممنون از شما و هدیه شما

صدف پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:30 ب.ظ http://setareshab12.blogfa.com

سلام استاد گرامی
ببخشید اشتباه از من بود که در تایپ آدرس وبلاگم دقت نکرده بودم.
می خواستم از شما دعوت کنم از لینک های وبلاگم مخصوصا وبلاگ به دنبال رفیق دیدن فرمایید.
من وقتی وبلاگی رو که هم راستا با اهدافم هست رو پیدا می کنم لینکش می کنم که دیگران هم از اون استفاده کنند.این حقیر می خواد به شما پیشنهاد بده شما هم این کار رو انجام بدید.
ممنون

سلام
خواهش میکنم...
بله..چشم..در فواصل نگاه خواهم کرد..
ممنونم از تلاشی که میکنید.. حالا قصه ما فرق میکنه..چون همینقدرش هم زیادیه!!..فعلا که وقت ما بی برکته..دعا کنید برکت پیدا کنه..شاید فعالتر شدیم!..
از شما ممنونم

اپسیلون جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:15 ق.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

سلام
این ایام رو تسلیت می گم.
بروزم با "حضرت زهرا(ع) افشاگر سیاست شیطانی"...

سلام
ممنون از شما...انشاا..که حضرتش به ما عنایتی بفرماینا..
چشم..انشاا..

زهـرا شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 ق.ظ http://4comingu.blogsky.com/

سلام
یه وقتایی جابجایی بد نیست یا شاید هم لازم باشه.
منتظرتون هستم

سلام
بله. البته تغییر و تحول لازم است.
حالا کجا منتظرید؟

مریم شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

بــی اطّـلــاع آمــده و بــی هـــوا زدنـــــد
. .
بــا پــا زدنـــد بــر در و در را صــدا زدنــــد

بــی اطّـلــاع آمــده و بــی هـــوا زدنـــــد

دیـدنـد چـون حـریـف نـبـردش نـمیــ شوند

دستش طناب بسته بـه او پـشت پا زدنـد
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . و اما مـدیـنــ ه ایـنـــ روزها دلـگـیـرتـر از هـمـیشــ ه اسـتـــ . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

اعظم ا.. اجورکم

زهــرا شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:22 ب.ظ http://4comingu.blogsky.com/

این آدرس جدیدم هست.خوشحال میشم سر بزنید
منظورم این بود در آدرس جدید منتظرتون هستم.

ممنونم از شما..به آدرستون دقت نکرده بودم
تشکر

اپسیلون یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:19 ق.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

کاملا همین طوره و منظور همینه...حرکت باید خالصانه و آگاهانه و الگو گرفته از ائمه اطهار(ع) باشه.
و هر کس ابتدا باید در خودش حرکت و تحول ایجاد کنه .حرکت به سوی رفتار اهل بیتی و خدایی داشتن.
مهم الگو گیری و حرکت در مسیر است و وقتی راه خدایی باشد مهم نیست اجل تا کجای حرکت مهلتمان می دهد.
مهم نیست در حال تحول درونی باشیم ...یا آنقدر بزرگ شده باشیم که بتوانیم در تحول بیرونی دستی بریم.
اما میدانم این غلط است که بنشینیم و منتظر باشیم.
ممنون از حضورتان.

بله..
حرکتهای دینی درعین حال که به جهت کمکهای الهی ساده میشود..از جهت ظرافت کار دین و دقتی که باید در ان بکار گرفته شود..مستلزم توجه به امور متهدد است. گاه برخی گمان میکنند که صرف اینکه میخواهند برای دین کاری انجام دهند یعنی حسن فاعلی دارند کافی است و خدا کمکشان میکند در حالیکه این غلط است..باید ان کار را هم یادداشته باشندو از اهل فن و تخصص کمک بگیرند..خدا که قرار نیست نقایص ما را جبران کند...
و همینطور نکته ای که شما اشاره کرده اید که اول در خودش...چرا که اگر خودش در مسیر نباشد چه بسا با توجیهاتی از راه منحرف شود..
ممنون از توجه و تلاش شما

فاطمه عسگرزاده یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:53 ب.ظ

کودکی اندیشید خداچه می خورد وچه می پوشدودرکجا منزل دارد؟؟ندا آمد که اوغم بندگانش را می خورد وگناهانشان را می پوشدودر قلب شکسته ی انان ساکن است...

ممنون از شما
بله..چه جالب!هم غم مارا میخورد و هم تخلفات ما را می پوشاند!واقعا ما چقدر به رفتار خدای خود نزدیکیم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد