نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

نماز صبح

ان ناشئه اللیل هی اشد وطئا و اقوم قیلا

احسن الحال

دعای تحویل سال همیشه برای من زیبایی خاصی داشته.. شاید بواسطه جهت گیری قشنگی که در آن هست که:

اولا خدا را با وصف مقلب القلوب  یاد میکند. اگر توجه داشته باشیم که بخش عمده ای از تلاشهای ما در دنیا نهایت تاثیرش چیزی از همین قبیل است(یعنی اگر فرایندهای آموزشی ما در پایان به چنین تحولی منجر شود آن را یک فرایند مطلوب تلقی میکنیم) در آن صورت در می یابیم که چقدر این نکته اهمیت دارد که توجه پیدا کنیم که عامل اصلی تحویل قلب خدای متعال است و این همان راز نهفته در حرکت انبیا و اولیائ الهی است که همواره کافران را مبهوت باقی میگذارد.. زیرا می دیده اند اینها بدون هیچ ثروت و قدرتی توانسته اند در قلبها نفوذ کنند.. رمزش همانست که خداوند محبت آنها را در دلها قرار داده و این نکته بسیار راهبردی است که اگر باخدا باشی و او را داشته باشی نیازی نیست که نگران کیفیت ارتباط خودت با دیگران باشی چرا که او خود این رابطه ها را اصلاح میکند

من اصلح مابینه و بین الله اصلح الله مابینه و بین الناس

ثانیا به عنوان مهمترین و اصلی ترین خواسته در آغاز سال نو از خداوند بهترین حالات را تقاضا مینماید.. و باز این هم ما را متوجه میسازد که در میان خواسته های از خداوند آنچه نقش محوری دارد احسن الحالات است.. این همان "صدی"است که اگر باشد "نود"هم پیش ماست!و الا اگر حال درون انسان خوش نباشدهیچ یک از داشته های بیرونی دردی را ازوی درمان نخواهدکرد...

نظرات 25 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:47 ق.ظ http://donedona.blogsky.com

سلام سال نوتون مبارک بسیارزیبا حق مطلبو ادا کردی یامقلب القوب والابصار منم خیلی دوست دارم لحظه تحویل سالو

سلام بر شما
سال نو بر شما هم مبارک
ممنون از حضورتون

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:23 ق.ظ

با خدا باش بادشاهی کن بی خدا باش هرچه خواهی کن
مثل همیشه عالی بود تشکر

خیلی ممنونم
موفق باشید

مقصودی سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:51 ب.ظ

سلام
متن بسیار تفسیر جالبی بود اما یک سوال در ذهن بنده به وجود امد و اینکه ما می دانیم که نوروز عید باستانی ما است و در گذشته های دور به گمانم ژادشاهی جمشید این مراسم برگزار می شده است.می خواهم بدانم ایا دعای تحویل سال در همان زمان هم بوده است یا بعدها به مراسم ان اضافه شده است؟؟

سلام
ممنونم از نظر لطف شما. بله . این دعا بعدها اضافه شده و ظاهرا از آن مواردی است که سنتهای ایرانی در دل سنتهای دینی جذب شده و جهت گیری های دینی هم به ان داده شده است. وبنظر میرسد این دعا یکی از همان موارد جالبی است که این دو سنت با هم تلفیق پیدا میکنند.. و این نقطه قوت ایندو سنت است..

سهبا سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:08 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

از خودش می خواهم احسن الحال را در این سال و سالهای دگر ...
سلام برادر بزرگوار . باز هم سال جدیدتان مبارک . امید که در این دگرگونی طبیعت , حال ما هم به بهترین ها تغییر یابد .

سلام بر شما
انشاا.. که این دعاها مورد استجابت الهی واقع شود.
ممنونم از شما

اکبری سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:42 ب.ظ http://www.baranejavani.blogfa.com

سلام بر استاد گرانقدر
عید بر شما مبارک
مطلب زیبایی بود
یا مقلب القلوب ...
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام بر شما
سال نو بر شما هم مبارک
خیلی خوش امدید در این سال جدید به این سرا
موفق باشید

زهـرا سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:10 ب.ظ http://sheydayevesal.mihanblog.com/

سلام
در یکی از برنامه های سمت خدا شنیدم که حاج آقا عالی یه نقل قول از شهید مطهری داشتند که " اینکه شما می بینید انبیاء و اوصیای الهی این همه جذب کردند افراد را و فدایی درست کردند برای دین که حاضرند از مال و جان خودشان برای خدا بدهند ولی فلاسفه و حکما نتوانستند اینقدر طرفدار پیدا کنند. به خاطر اینکه فلاسفه نوعاً حرف می زنند،تئوری میدهند، مکتب درست می کنن،فرضیه دارند ولی انبیاء ، آنها عمل می کنند. حتی نه اینکه اول حرف بزنند، بعد عمل کنند، اول عمل می کنند و بعد حرف می زنند. امیرالمومنین علیه السلام در تعبیرشان دارند: من هرچیزی که توصیه کرده ام را خودم عمل کرده ام و هرچیزی که شما را از آن نهی کرده ام،خودم ترک کردم. خودشان این چنین بودند، فلذا فدایی درست می کردند"
انشاءالله با تحویل به بهترین حال از عاملان به دستورات دین باشیم.
ممنون

سلام
ممنونم از مطلبی که نقل کردین. البته یک نکته را توضیحا عرض کنم که منظور از این سخن این نیست که غیر از انبیا.. بقیه فقط حرف میزنند.. چون بهر حال در میان همه افراد و گروهها هستند کسانی که اهل عملند و همینطور کسانی که اینطور نیستند.. ولی در میان انبیا این دیگر بی معناست چون انها قطعا باید اهل عمل باشند..
در کتاب انسان در قران هم شهید مطهری مقایسه جالبی کرده اند میان فلاسفه و روشنفکران و عرفا و پیامبران. در انجا حرفشون اینه که از اون جایی که کار بقیه تمام میشه..یعنی رسیدن به خدا..و ظیفه پیامبر تازه شروع میشه و اون رساندن دیگران به خداست..
ممنون از حضورتون

ساراشیرمردی سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:45 ب.ظ http://chamran1309

بامن بمان که ظلمت شب ازاه میرسد

وقتی که هیچ یاوری نیست وآسایش گریخته است.

خدایا!
ای یاور بی کسان...!
درهرلحظه به حضورتونیازمندم.

چه چیز جزلطف تومیتواندترس هارادرهم شکند؟
چه کسی جزتومیتواندراهنما وپناه من باشد؟

درروزهای ابری وآفتابی بامن بمان!
ازهیچ دشمنی نمی هراسم.چون تودرکنارمنی!
آ
نجاکه توهستی اشکهاسوزنده نیستند
مرگ هم تلخ نیست.
اگربامن بمانی همیشه پیروزم


کاش سینه ام پرمیشد ازعشق .عشق به تو پروردگار مهربانم...
خدارامیخواهم امانمیدانم چه کنم؟؟؟حرکتم به سوی او کند است وراه رابلدنیستم... بیم ازگمراهی هست...
روزهای زیادی است که باخودم جدال دارم ومیخواهم اورابیابم اما نادانم...نمیدانم چه کنم ؟؟؟؟نمیدانم چه کنم استاد؟؟؟واین رو هم میدونم که نادانم...

سلام استاد...
شیشه عطر بهار لب دیوار شکست وهمه جاپرشداز بوی خدا... همه جا نشان آیت اوست...

سال نومبارک

سلام
چه خواسته های قشنگی!
عشق به خدا..دعایی که مناجاتهای امام سجاد مشحون از ان است..
و این را هم امام به ما تعلیم میدهند که خود این را هم باید از خدا خواست
انشاا.. که خداوند در این سال جدید خودش مارا از شوق به خودش سرشار سازد
سال نو بر شما هم مبارک
ممنون از حضورتون

زهـرا چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ق.ظ

این نکته ای که فرمودین کاملا درست هست.
باز هم ممنون استاد

خواهش میکنم
التماس دعا

اپسیلون چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ب.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

سلام
کاش توفیق داشته باشیم همیشه خدا را داشته باشیم.

خداوندا بگیر انچه تو را از ما می گیرد...
خداوندا مگذار شیطان ما را از دری که تو برویمان گشوده ای باز گرداند...و ببند هر روزنه ای که او بر ما می گشاید.

فرصت کردید به من هم سری بزنید .خوشحال می شم .

سلام
امین...انشاا...این دعاها مستجاب باشد.
چشم...حتما میام..
ممنون از شما

مریم چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:40 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا اُخْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ،

اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـابِنْتَ وَلِیِّ اللهِ،

یـا سَیِّدَتی یـا زَیْنَبُ،

اِشْفَعی لی فِى الْجَنَّةِ،

فَاِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَاْناً مِنَ الشَّاْنِ،

اَللّهـُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ اَنْ تَخْتِمَ لی بِالسَّعـادَةِ،

فَلا تَسْلُبْ مِنّی مـا اَنَا فیهِ،

وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظیمِ،

اَللّهـُمَّ اسْتَجِبْ لَنـا...
-------------------------------------------------------
❤ 「الــلــهم عجــل لولیکــــــ الــفــــرج」 ❤به حق لحظه لحظه های سخت خانوم زینب سلام الله」 ❤

و کیستی فروغ چراغ هدایتی
تـو لنگر سفینۀ نـوح ولایتـی
ناخوانده درس، عالمه علم عالمی
مکتب نـرفته، بـحر وسیع روایتی
با چادرت بـه دایرۀ حشر، سایبان
بـا معجرت بـه معرکۀ صبر، رایتی
بودی ز خردسالی خود یاور حسین
هم خواهر حسینی و هم مادر حسین
فُلک نجات را به خدا ناخدا تویی
بال و پر عروج به سوی خدا تویی
هم سنگر امام شهیدان قدم قدم
از ابتدا تو بودی و تا انتها تویی
روز جهاد همره و همگام فاطمه
هنگام خطبه هم نفس مرتضی تویی
ماهِ دو مهرِ فاطمه و کوکب علی
آیینۀ حسین و حسن، زینب علی
سلام استاد
ولادت عمه سادات حضرت زینب ام المصایب رو به پیشگاه مقدس آقا امام زمان و همچنین شما تبریک عرض می کنم

سلام
خیلی دلم میخواست بمناسبت ولادت حضرت زینب سلام ا.. علیها اظهار ارادتی بکنم...ولی بحمدا..شما این نقیصه را برطرف کردید. خیلی از شما ممنونم...
انشاا...که صبر حضرت..رضایتش..نگاه عارفانه اش...و..را خداوند به همه دوستداران حضرت عنایت فرماید..
ممنون از شما وهدیه تون

نازنین پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:25 ق.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام
ممنون ایشالله که تو سال جدید عشق به خدا بیشتر از سالهای قبل،تو قلبمون باشه...
منم میلاد حضرت زینب(س) و بهتون تبریک میگم...
با آرزوی بهترینا در سال جدید...

سلام
ازصمیم دل امین میگم...قطعا خداوند خواسته های دلهای پاک جوانها رو جواب میده..
واقعا دعا کنید..
ممنونم از شما

نازنین پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ق.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام
ممنون ایشالله که تو سال جدید عشق به خدا بیشتر از سالهای قبل،تو قلبمون باشه...
منم میلاد حضرت زینب(س) و بهتون تبریک میگم...
با آرزوی بهترینا در سال جدید...
التماس دعا

سلام
بازهم تشکر
التماس دعا

فاطمه فنودی پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:20 ق.ظ http://pang-pang.blogfa.com/

سلام استاد
سال نو شما مبارک
ان شاءالله که همیشه سلامت باشید .
واسم دعا کنید استاد تو سال جدید بتونم راه درست زندگی کردن رو پیدا کنم . دعا کنید خدا توفیق بندگی به من بده .دعا کنید خدا به من فهم درست بده . دعا کنید بعد از نماز صبحتون که خدا به من توفیق "عمل صالح "بده

سلام بر شما
سال نو بر شما هم مبارک
چه عجب !خیلی وقته خبری از شما نیست!خوشحالمون کردین...
انشاا...خداوند دعاهای شما رو در حق همه ..مستجاب فرماید که مطمانم اینطور است...
من هم دعاگو...هستم
ممنون از لطف شما

ایروانی پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ق.ظ

یا الله یا الرحمن یا الرحیم یا مقلب لقلوب ثبت قلبی الی دینک
با عرض سلام و تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها البته با کمی تاخیر،شما که خودتون می دونید استاد این شاگردتون همیشه از غافله عقب هستش.
هم متن شما خیلی قشنگ بود هم حرف ها و دعاهای دوستان چه قلب های پاک و زلال قشنگی دارن،امیدوارم خدا به همه ما از جمله بنده از غافله عقب افتاده در این سال عنایتی کنه البته با دعای همیشگی شما.
راستی استاد این دعایی رو که نوشتم تو برنامه سمت خدا هاجاقای عالی فرمودن که روایت هست این دعا رو در موقع آخر الزمان مردم بخوانند.التماس دعا
انشاءالله همیشه سلامت باشین

سلام بر شما
خیلی ممنون از شما و لطفتون.. اتفاقا شما نه تنها از قافله عقب نیستین بلکه قافله ها رو راه میاندازین!
بله .. بحمدا.. حرفهای دوستان همانند قلبهایشان ..نشاندهنده صفای باطن انهاست و همین هم مشوق و دلگرمکننده است
انشاا.. که خداوند به شما ..توفیق روزافزون عنایت فرماید.

me پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:40 ب.ظ

thanx alot
too much good

you are welcom!

فاطمه فنودی پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:24 ب.ظ

سلام
سفر بودم
و کار خونه و خونه تکونی و مهمونی و یه بازسازی واسه خودم .نشد که سر بزنم اما هر روز به یاد شما و درسهایی که از شما گرفتم هستم.افتخار می کنم به شاگردی اساتید بزرگی چون شما ،البته اگه منو به شاگردی قبول کنید.
دارم یه مقاله می نویسم در مورد نقش تربیتی زن در خانواده، ممنون میشم یه نشست با شما داشته باشم

سلام
قطعا همینطوره...و البته اینها اولویت هم دارن
شما لطف دارین ..
در خدمت شما هستم..انشاا..
ممنون از لطفتون

اپسیلون پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:10 ب.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

سلام
فقط این آخریه مال سال قبله...اونهم به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) دوباره گذاشتم .
فعلا قفل کردم ...میام یه پست بذارم ...اما نمی تونم.

سلام
البته من از این جهت گفتم که خواسته بودید سر بزنم..
والا مهم نیست..بهر حال این نوشتنها فرع بر حالات خود ادمه.. اصل اون حالاته که باید بهش توجه کرد
انشاا.. که عاقبت همه امور اونی باشه که رضایت خداست
ممنونم از شما

زهـرا پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

سلام
میدونید تا دل درگیر این دنیا باشه نمیتونه از خوبی ها چیزی بنویسه.منم درگیر هستم بدجوری درگیر یه احساسی هستم که هرجور میخوام ازش فرار کنم نمیشه.
یه احساس دوست داشتن یه فرد زمینی که نمیذاره به چیز بالاتری فکر کنم چه برسه که بخوام ازش بنویسم.
گیج که نشدین؟

سلام
نمیخوام وارد جزئیات بشم چون چیزی هم نمیدونم..ولی بنظرم نباید این امور رو در مقابل هم قرار داد..میشه یه کاری کرد که همه در یک جهت باشه
بعلاوه مساله ساده نوشتن رو یه جورایی دارین پیچیده اش میکنید و این مشکل درست میکنه.. منظورم فقط اینه که قفل کار رو بشکنید
..خیلی گیج نشدم..یه خورده!
انشاا.. موفق باشین
ممنون از حضورتون

هیچ جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:52 ق.ظ

ژرف ترین سخن زینب که زینب را زینب می کند این است : مارأیت الا جمیلا ..

خیلی خوش امدید
...دعا کنید که نصیب همه مابشود این نگاه..

... جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:43 ب.ظ

سلام فکر کنم حالا دیگر می دانید جای این سه نقطه را چه اسمی پر می کند اما ترجیح می دهم دوباره با همین نام حرف بزنم.
من هم دعای تحویل سال را خیلی دوست دارم چون حرف های دلم را می زند حرف هایی که چندی ست از آن ها نا امید شده ام اما با خواندن این دعا به یادم می آید که مقلب القلوب من نیستم و درست از خودم نا امید شده ام باید امیدم به مقلب القلوب باشد.

سلام
البته نه!هنوز نمیدانم!البته حدس هایی میزنم ولی چون چند نام ناشناس دیگر هم در نظرات هست لذا عملا چیزی نمیدانم..ولی مهم نیست.. اگر خودتون خواستین نشونه بیشتری خواهید داد و الا ..بهرحال در خدمتیم!
خیلی جالبه که حرفهای دل ما ادمها شبیه همه!این خودش یه نشونه قشنگه..که به یه مبدا مشترک وصل هستیم..البته ادمها حالات مختلفی دارن .. گاهی هم ناامیدی میاد سراغ ادم..ولی مهم همینه که یاد بگیریم که باید امیدمون به مقلب القلوب باشه..این خیلی مهمه...
ممنون از شما

زهــرا شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:15 ب.ظ

سلام بزرگوار
یه مدته الکی واسه خودم دردسر درست کردم.با اینکه میدونم چه جوری میتونم آروم بشم ولی باز به سمتی میرم که منو ناآروم میکنه.نمیدونم چیکار کنم؟
یه لحظه که بیکار بشم این افکار مزاحم پیداشون میشه.حسابی کلافه شدم

اومدم اینجا تا با حرفای شما برسم به جایی که میخوام
ممنون میشم کمک کنید.

سلام بر شما
بنظرم شما خودتون هم میدونید مشکل چیه!و هم میدونید راه حل رو!بله مشکل همین بقول شماافکار مزاحمه...که البته درستش اینه که بگیم اوهام و پندارهای مزاحم..جون فکر همیشه کمک میکنه..این اوهام فکر نماست که ما رو گرفتار میکنه..و باز هم به قول خودتون یه لحظه که بیکار...پس کاملا معلومه...البته مطابق تصویری که خودتون کردین..که چه باید کرد!..این رو هم به شما بگم که اکثر ما ادمها گرفتار این حالات هستیم..و تفاوت افراد در همین میزان گرفتاری به این اوهام و..هست..که متاسفانه راه رو بر تابش خورشید حقیقت میبنده....طبعا هرچه باتوکل به خدا و یاد او و پناه بردن به او و سپردن خود و اوقات خود به او ..بیشتر میتوان از این وسایس ..نجات پیدا کرد....
امیدوارم که همه لحظاتتون با ارامش توام باشه
از لطف شما سپاسگزارم

. یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام






سلام
......
!!!!!!!!!!

زهــرا یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:44 ب.ظ

ممنون
میدونید بعضی وقتا با اینکه خودمون چیزی رو میدونیم اما وقتی از زبان یه نفر دیگه بشنویم تاثیرش بیشتره.
بازم ممنون

خواهش میکنم
التماس دعا

اپسیلون دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:19 ق.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

سلام استاد
شرمنده . می خواستم نظرتونو راجع به مطلب * در حاشیه برنامه های نوروزی*...اصلا راجع به برنامه های صدا و سیما در ایام نوروز بدونم ...برا همین دعوتتون کردم .ببخشید باید از اول می گفتم که تو وبم سردرگم نمی شدید.

سلام بر شما
البته من برنامه های نوروزی رو اکثرا ندیده ام.. اما همین الان مطلبی رو در جواب شما در وبلاگتون گذاشتم...
ممنونم از شما

اپسیلون دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:47 ب.ظ http://anti-ebliss.blogfa.com

متشکرم که تشریف آوردید.
استفاده کردم.
آنچه مد نظر من بود خیلی مفصله ...که با نظر ارزشمندتون کاملتر هم میشه.

خواهش میکنم
بقول خودتون مساله خیلی مفصله..
انشاا.. موفق باشید
ممنونم از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد